Hejsan svejsan!

Hejsan på er alla små och stora bloggläsare som bestämt er för att kolla in här. Idag är det kladdkakans dag. Hörde det först på radion imorse så jag passade på att köpa mig en bit då jag gick ner förut och handlade. Var helt enkelt tvungen till att köpa mjölk trots det gråa, lite småregniga vädret. Fast det kanske är fel att säga att det regnade också, då det var mer som dugg i luften. I alla fall var det mest typiskt höstväder.Ibland är man dock tvungen att gå ut ändå fast är det grått och trist väder blir det kanske så att man skjuter upp det så länge det nu går. Tog mig i alla fall ut en liten vända och införskaffade det jag skulle. På vägen hem så gick jag förbi polishuset och såg alla ljusen som var tända för att hedra den 26 åriga tjejen som omkom i Torsdagens tragiska olycka. Kollade inte närmare på hälsningarna utan traskade hemöver istället men det var så fint och så rörande att se detta lilla ljushav vid ena entrén. Alltid tragiskt när det händer olyckor och när unga människor mister livet. Dessutom så kanske en liten stad/by/ ort eller samhälle påverkas mer och även utomstående som jag kan bli rörda av det. För även om man inte kände den iblandade så får det ju en ändå att börja reflektera över livet. Tycker många bara gnäller över saker men man ska faktiskt vara glad för det man har, man vet aldrig när det är över! Det kanske låter äckligt klyschigt men jag gillar talespråket "Fånga dagen". Nu skulle jag inte enbart skriva om deppiga saker tänkte jag. Nej jag måste få med den positiva biten också. Timon gick på upptäcktsfärd igen igår. Hade glömt stänga ena garderobsdörren och han var inte sen att smita in dit. Sedan klättrade han upp på andra hyllorna och snusade på kläderna innan han kom fram så jag kunde fånga in honom. Han såg ut att vara mäkta belåten med sig själv . Imorse så fick dessutom Stuart för sig att han skulle jaga sopborsten i halllen. Endera var han bara hjälpsam som vanligt eller så vet han inte om att han är en liten guldhamster. Så nu har matte alltså lärt sig att alla dörrar ska vara stänga då de är ute och nej det går inte att städa i närheten av Stuart för då ska han bara hjälpa till. Dessutom så var första gången idag som Ariel doftmarkerade mig så hon börjar kanske se mig som sin matte nu trots allt.
Så här kan det gå om jag försöker mig på att rita något jag inte teckant förut. Skulle rita en liten ko men det blev tre kalvar och en åsna istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0