God morgon!

Hejsan och god morgon på er alla glada läsare av min blogg. Ja hej på både er som alltid brukar kolla in hit och till er nya som kikar in för första gången. Nu kanske vi undrar vad jag gör uppe så här i ottan ? Ibland blir det så då man har tre små guldkorn här hemma, speciellt en som hänger på låset och inte ger med sig förän man går upp. Ibland beror säkert rastlösheten på fullmånen med. Ja det kanske är lite båda delarna men nu vaknade jag åtminstone inte förän vid klockan sex så då kunde jag lyssna på radion en stund och prata med Stuart innan jag kände att det var dags att kliva upp. Annars skulle det vara väldigt lätt med det här mörkret att bara dra upp täcket över huvudet igen och somna om. Mörkt på morgonen, grått på dagen och mörkt igen på kvällen. Fast det är väl så här det ska se ut då det borde ha kommit snö men ännu inte gjort. Det lilla som kommit har ju försvunnit i regnblask istället som det brukar.
Nåja nu har jag i alla fall städat åt guldkornen och killarna har varit ute båda två medan Ariel är enliten sjusovare. Hon kanske rentav är som matte då det gäller det här med dygnsrytmen? För hon kommer ut endera på dagtid , tidig eftermiddag eller just före man ska äta kvällsmålet. Ibland kan hon sitta ute i ett hörn av buren  där hon putsar sig och bara lyssnar på vad jag gör med. Annars är det full fart på henne . I bollen tycker hon om att rulla in under sängen eller så kommer hon farandes om hon hör att jag står och diskar i köket. Då sätter hon sig mellan mina fötter och använder de där öronen igen men det ser precis ut som hon hade tänkt hjälpa till.
Hon har dessutom hittat en ny rolig klätterväg i hallen och kommit på att man kan ta sig upp på det lilla sängbordet är det står en del egendomliga julsaker, för att sedan ta sig vidare upp på lavoaren också klänger man sista biten upp på Timons bur. Då är man onekligen på toppen av världen! Så nog måste matte sitta med och bevaka tösen för det är ju inte alltid hon har lust att gå in i bollen heller men man kan ju samtidigt inte motstå då man får godsaker. Nej då måste man gå in även om det innebär att man får komma tillbaka till buren.
Fast nu tänkte jag inte enbart skriva om mina små pälsbollar idag. Nej jag har också en sak till jag vill delge er men det får nog bli ett till meddelande i alla fall. Väldigt så lätt det går att de små liven tar hela handen om man ger dem lillfingret ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0