Underbar dag

 
Hejsan på er allihopa som surfat in hit till min blogg.
Idag har jag som vanligt passat på och varit ut för att njuta av det fina vädret. Klart det blåser en del men det är egentligen bara bra. Så det inte blir för varmt och kvavt, för då orkar man ju inte göra någonting.
Nej helt perfekt var det för att gå runt sjön. Tror nästan att jag måste planera in en dag då jag kan ta med mig fika ut dit snart. För det finns så många små mysiga ställen som man kan göra strandhugg på om man har lust. Bland annat ett litet fågeltorn men jag har min favoritplats en bit bortanför det. Ett fikabord där man kan sitta och bara koppla av och lyssna på fåglarnas konsert.
Kråkan var såklart på plats
Björktrastarna är allt annat än buskablyga
Fågel ? nja kanske inte men en läcker häst som går i en hage efter vägen.
Grönskiska
Mesarna är riktiga linslusar!
Den dög inte till nationalfågel utan åkte ur den omröstningen men jag blir lika glad varje år numera då jag får syn på vår mesta långflyttare, silvertärnan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0