Så vänder

Så vänder även en morgon som börjar lite gråtrist och blir en helt underbar dag. Fast det vet man ju såklart inte när man kliver upp ur sängen och det är helt mulet. Då är det väldigt lätt att anta att resten av dagen kommer att se likadan ut som den föregående. Det är lite otroligt också vad ljuset som kommer med solen verkligen kan göra stor skillnad för humöret. Så är det ju faktiskt att man blir mycket gladare då solen skiner än när regnet strilar ner. Fast regn ger samtidigt också liv och det rensar luften från alla pollen men ändå är det mycket svårare att kliva upp sådana dagar. Nåja nej nog pratat om vädret nu igen. Fick en avi igår så idag när jag ändå behövde köpa mat och sand åt hamsterpojkarna så passade jag på att hämta ut paketet.
Även fast jag visste vad det var då jag såg avsändaren så kändes det fortfarande löjligt spännande att öppna det hela.
Inget är som att öppna och hitta en massa papper!
Dags för en djupdykning...
Så var mumien på väg upp.

Vänta nu det här är nog ingen mumie, det börjar likna en...
Just det en härlig Peter Stone ISH,läckert målad till ett fint quarterhorse sto som kommer att få heta Ramblin' Sally när allt blir klart. Hoppas hon blir en perfekt kompis till Matilda som inte kommer behöva känna sig ensam bland alla quarterkillar längre. Fast nu får jag inte plats med så många fler hästar i lgh heller åtminstone inte i traditional storleken , inte om jag själv och hamstrarna ska få plats. Så hon är en av de sista . På väg in har jag egentligen bara en till, sedan är planen att jag ska försöka bli av med lite saker istället. Hur det går är dock en annan fråga.
 
/Connie
 

Kommentarer
Postat av: Maria Wieslander

Hej. googlade på Eva Nordangård och halkade in på din sida med alla fina modellhästar.Undrar vad det är för material till modellhästarna, är varje häst unik? Blev lite nyfiken då jag själv har börjat att skulptera hästar i trä.
Mvh/Maria Wieslander

Svar: Så roligt :) tycker trähästarna är så fina med men ja jag halkade ju in på modellhästar först men hobbyn är ju relativt liten här i Svergie kanske har med de dyra importkostnaderna att göra. Breyer och Peter Stone som är de två största gör ju sina i skulpturmassa men det är för det mesta plast,lera eller porslin. Man utgår från en form till att börja med men varje häst blir ändå unik beroende på hur den målas
None None

2016-01-25 @ 22:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0