Pärlplatta

Har ju alltid gillat att pyssla som ni ju säkert redan vet om ni börjar studera den här bloggen lite närmare. I alla fall om ni kollar in kategorierna så er ni att jag har många trådar jag gillar att spinna på emellanåt. Så utan idéer är jag väl inte men så tycker jag att livet blir så mycket roligare om man har hobbys. En del av dem kanske kan klassas som lite egna, somliga säger att vissa av dem är barnsliga men jag vet inte det sägs ju dessutom att det är bra om man kan ha barnasinnet kvar lite sådär till mans. Nåja hur som helst så lyckades jag färdigställa en pärlplatta idag. Nästan helt utan att bränna mig också, bara två fingertoppar och jag spolade kallt vatten på dem direkt efter så jag får tro att det ska gå bra ändå och nu vet jag till nästa platta jag gör. Först så lossnade en del då jag skulle stryka ihop den så jag fick lägga om en del pärlor och byta ut några men till sist så. Jag hade ju förberett igår och köpt två små ramar för jag har en till på gång med men vad det är får ni se senare då den blir klar. Har tyvärr slut på ena färgen :P så jag måste hämta min stora hink som står ute hos päronen. Jo jag hr den kvar där för allt eventuellt pyssel med syskonbarnen fast jag tror det är så att det är jag som är mest road av plattorna numera.
Till sist blev det alltså en liten älva. Tänkte lägga Tingeling men jag hade inte gult i två nyanser så hon fick rött hår istället, men det kanske passar bättre så eftersom jag är en  åkta rödtopp själv :). Så nu har jag alltså ännu ett litet konstverk klart. Passar bra som tavla tycker ni inte det ? och det är faktiskt otroligt vad mycket man kan ha de där må pärlorna till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0