Morgon

God morgon på er alla glada bloggläsare där ute.
Idag så skiner solen och det är åter ett sådant där underbart väder.
Fast jag har ändå passat på att ha lite sovmorgon och sitter här med tekoppen just nu. Frivillig sovmorgon vet jag dock inte om jag kan kalla det. Nej för nör Timon skulle få vara ute igår kväll uppförde han sig onormalt. Han lä och slängde sig på sidan som om han hade ont. Vet inte om han hade ätit något olämpligt eller satt i sig för mycket mat. Han var i alla fall slö och hängig på kvällen. Till sist blev han lite bättre och jag kunde slappna av &krypa till kojs. Visst hörde jag honom senare då han var ute och sprang som en tok i hjulet. Då kunde jag slappna av helt och hållet. Medan jag låg där och lyssnade till hjulet och försökte somna så kom han på i ett par vändor att han skulle gnaga på gallret eftersom han inte hade fått vara ute så mycket. Funderade ju på att ställa in honom på toaletten som jag brukar men lyckades ändå somna om. Hur mycket klockan hade hunnit bli har jag dock ingen aning om också sa jag åt honom att han får sluta skrämma matte sådär. Idag då jag skulle byta på honom och när han fick komma ut på golvet i hallen så var han som vanligt igen skönt nog. Så jag funderar verkligen på vad som hade tagit åt honom igår, men ja tur i oturen att det verkar ha varit just tillfälligt magknip. Jag kan väl bara hoppas på att han har lärt sig något av det. Annars så har jag inte planerat in något speciellt idag. Ska som vanligt mest bara ta det lugnt, försöka ta mig ut på en liten promenad och göra bort ett par små ärenden helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0