Hejsan på er alla bloggläsare !

Hejsan på er alla!
Hur har eran dag varit hitills ?
Själv så har jag inte hunnit med så mycket än. Bara ätit frukost och umgåtts med Timon lite, eller rättare sagt städat åt honom eftrersom han redan hade hunnit gå och lägga sig när jag väl tog mig ur sängen. Ja ni kanske undrar hur det egentligen går med gullhamstern eftersom jag inte skrivit här på ett par dagar.  Vi gör hela tiden små , stora framsteg. Han har hunnit med att både vara ute i soffan och klättra på berget av kuddar & filar, sedan har han varit ute iförd selen. Visst kan det hända att han biter mig ibland men då tror jag endera att det beror på att han är trött, rädd eller så ser han inte skillnad på maten och mina tår.Fast han hugger inte medvetet som min första hamster honan Snuttan gjorde. Hon bet mig så fort jag stoppade ner handen i buren, precis vid nagelbandet där det gjorde som mest ont.
Låg och lyssnade på radion en stund och begrundande dagens gråväder ute. Det regnar ju inte än så man kanske borde ta sig ut en sväng och inhandla de där sakerna som man missade i veckan. Samtidigt känns det motigt att gå ut och man har mer lust att göra andra saker istället. Man borde kanske försöka ta sig upp från stolen i alla fall och få på sig lite kläder. Helt enkelt försöka göra en sak i taget. Då brukar ju även de där tråkiga sakerna som man kanske egentligen inte vill göra bli bortgjorda till sist. Så kan man ju göra det där roliga sedan istället. Har ju ett par projekt på gång som vanligt. Annars har jag nog inte gjort så mycket på de här dagarna då jag inte skrivit något här. Passat på att vara lite social förstås, spelat Sims, tittat på film , någon serie och pysslat. Med andra ord är det som vanligt här. För man måste ju hitta på saker att göra även fast man för tillfället bara är hemma. på dagarna. Visst är det bra om man kan hitta ett jobb eller en sysselsättning som man trivs med men det är verkligen inte något som har blivit lättare i dagens läge om man saknar eftergymnasial utbildning. Dessutom så har ju folk nog svårt att hitta arbete ändå även om de har pluggat x antal år.  Sedan så tror jag att jag alltid varit den som trivts bäst hemmavid trots allt. Men det kanske är lättare att det blir så om man har ett jobbigt bagage med sig. Nog för att jag kan säga att jag ändå haft det bra,det finns alltid de som har det ännu värre.Sedan vet man ju faktiskt aldrig heller vad som kan dyka upp då man är ute och går för det finns så många stigar man kan ta sig fram på och även om det vissa gånger ser mörkt ut så måste man ju ta de bitar som är bra och kunna se ljuset i tunneln med. Annars blir man bara olycklig och jo även om människan är en social varelse kan faktiskt också ensamhet vara nyttig ibland. En positiv sak är att man lär känna sig själv väldigt bra. Vissa kanske till och med tycker att man blir för självsäker men jag tror mycket sitter i att man bygger upp ett skal för att skydda sig själv. Sedan har jag alltid varit den som haft lättare för att skriva av mig om jobbiga saker än att prata, men det har väl också i grund och botten med min skadade tillit till folk att göra.För visst kan jag vara bra på att surra ibland men då ska det vara om saker som jag verkligen brinner för och med folk som jag känner förtroende för, eller med totala främlingar som inte har någon förutfattad mening om vem man egentligen är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0