En del sol

Så sa de just att det skulle bli idag på radion. Tittar jag ut genom fönstret så tycker jag dock att det verkar bli något helt annat. Det är nämligen grått och regnlikt. Hörde att det eventuellt också skulle kunna bli åska. Ingen drömdag med andra ord så jag tror att jag låter bli promenaden helt även om jag behöver den. I alla fall sådana här dagar får den var, men då ska vädret vara riktigt uselt.Nej istället är jag inne med mina två grabbar :) också måste jag städa lite och ta hand om majskolvarna som de inte är så intresserade av. Nej matte gick bet, trro det är bättre att ha kvar kornen som belöning ibland istället.
Så här ser lillens bur alltså  ut, med leksaker och oversizehuset. Från början har han haft vattenskål men jag är imponerad av den parveln för på en gång han fick flaskan stövlade han fram och drack!
Jag kan ju inte bara skriva om lillgrynet utan här är ju min andra, stora stjärna Timon. Jag får visst se upp så han inte snor mina skor.
Meeko II ser lite fundersam ut över den lila kartongen. Han har varit ute i hallen ett par vändor redan. Det går utmärkt än så länge eftersom han är så liten och inte når upp att klättra på skohyllan.. ännu kanske jag ska säga han klättrar på allt annat istället. Sedan är han lite fundersam och tycker att den nya omgivningen är lite skrämmande men han är ju såklart nyfiken ändå.
Timon måste granska kartongerna noga och se efter så att inte Meeko II hittar på något dumt med dem.
Har det fastnat något gott i mattan ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0