Moffsan!

Moff på er alla medhamstrar där ute. Tänkte bara kolla in här och fråga hur läget är med er lite snabbt. Jag var så fantastisk glad då matte lyckades med konsten att slarva bort min sele.Nog för att jag gillar att vara ute men jag verkligen avskyr då hon ska ta på mig den. Jag fattar inte varför jag inte får springa fritt i hennes lya, liksom kom igen vad skulle jag kunna ställa till med ?
Mer än att gnaga sönder någon av de där smala svarta ormarna som hon kallar för kablar eller försvinna in i något hål ? Nej jag är ju så liten och snäll så det vet jag inte. Nu hittade hon den i alla fall oturligt nog under soffan. Så där var alla drömmar om total frihet för hamstern slut. Fast det är klart, det är ändå rätt roligt när jag får komma ut och gå i koppel med. men vi har ju lite delade åsikter om var jag får vara och inte. Själv vill jag vara överallt men matte är intew med på de noterna. Speciellt inte när jag försöker krypa in under allt. Nej då ska hon prompt nog vara där och bromsa min framfart. Dock så får jag ju vara lös i hallen och det tycker jag om. Har jag dessutom tur så kan jag hitta riktigt smaskiga godsaker med som hon gömt. Jag kanske inte har någon vidare syn men jag har andra supersinnen som jag kan använda med. Så idag blev det alltså en stund äventyr och lite samvaro med matte också. Jag fattar dock inte varför hon ska envisas med att ta fram den där stora svarta klumpen. Hon vet ju att jag är alldeles för snabb för att hon ska hinna med att få bra bilder...
Fast ibland kan hon få lyckas , då jag måste speja på vad hon pysslar med.
 
När jag vill gå hem till buren så klättrar jag enkelt upp i hennes knä och tittar på henne med en alldeles speciell blick. För det mesta så förstår hon precis vad jag menar. Nej nu måste jag gå in och knyta mig igen. Det är utmattande att vara vaken så tidigt på morgonen!/El Meekodini
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Söt!

2015-03-08 @ 11:45:23
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0