Fullspäckad dag

Hejsan på er alla . Nu tänkte jag hinna med att titta in hit en liten stund. Detta efter en händelserik dag. Eller ja det kanske beror på hur man ser det men rolig har den i varje fall varit. Jag kände mig mycket piggare imorse så det jag känt av förkylingen kanske bara var ett skrämskott. I alla fall så får jag välja att tro det. Nåja skönt att den inte bröt ut . Hur som haver så har jag umgåtts med systerns ena tös i några timmar. Från eftermiddag till kväll. Trevligt med lite annat sällskap bara Meeko ibland med, föresten så tittade han ut ur sitt hus en stund så tösen fick träffa honom. Det gick bra, han undersökte henne men jag tror att han var lite avvaktande med eftersom han inte känner henne. Fast han hälsade i alla fall fint innan han sprang in och gömde sig under lavoaren. Sedan så ägnade vi resten av tiden åt en del pyssel också umgicks vi bara och hade det trevligt. Visst blev maten mer av skräpvarianten men det kan man ju få unna sig någon gång ibland med. För det är ju inte allt för ofta det händer ändå. Försöker att bättra mig och lära mig lite mer på den fronten , men nej det är inte ett av mina större intressen. Det kan jag i alla fall konstatera, men jag har aldrig heller varit så road av att laga mat, det är sådant som andra gör bättre också måste man ju faktiskt äta något. Nu håller jag som bäst på att varva ner framför tvn med ett avsnitt av Stalkers. Riktigt vad jag ska pyssla med imorgon vet jag faktiskt inte. Jag brukar ju göra så att jag tar dagarna som de kommer men jag började ju på en skiss imorse så den ska jag väl jobba på att färdigställa. Sedan har jag ett par simmar som snart tjänat ihop tillräckligt mycket slantar för att kunna flytta. Så då är det perfekt att jag rotat fram den bok jag hat med 300 ritningar! Bygger man inte efter någon av dem exakt så kan man ju alltid hitta inspirationen där För det är ju inte alltid man kommer på hur husen ska se ut. Fast det brukar lösa sig allt eftersom man håller på att bygga. Också beror det ju på hur kreativ man är, vissa dagar kommer man på en gång på hur det ska vara och andra dagar så tar det längre tid. Nu tror jag i alla fall att jag har hittat en bra grund så vi får se hur det artar sig så jag väl börjar jobba!
Det händer i alla fall en del saker också har jag ju en bok var att läsa av de som jag köpte på rean så jag kanske ska sätta tänderna i den. Först så tror jag dock att jag ska jobba med något av de andra projekten jag har liggande på lut Börjar man beta av dem ett i taget så borde de ju bli mindre och till sist kan man drömma om att den största delen av dem ska bli slutförda. Fast jag arbetar i alla fall för det och det är ett framsteg.
Nej nu ska jag gå tillbaka till soffan, god kväll på er /Connie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0