Vilken härlig dag!

Hejsan på er alla glada bloggläsare. Nu är jag här igen efter att ha haft ett par dagars uppehåll i författandet av inlägg. Passade kanske på att göra ett sådant nu då det var midsommarafton igår. För ovanlighetenskull så sken också solen så man kunde sitta ute och njuta. Visst har det hänt förut också men annars så känns det ju som det mestadels brukar regna vid sommarens högtider. Nej det var verkligen en underbar dag som tillbringades med god mat och trevlig sällskap. Kom hem någon gång vid åttatiden på kvällen och då var jag egentligen helt slut av att bara ha gjort ingenting mer än att ha ätit och tittat på rockringsmaraton( 1 h och 10 minuter stod de två barnen innan de blev tvungna att avbryta) försöket. Visst tyckte jag också det var kul då jag var yngre men jag hade aldrig den uthålligheten! Så visst blev man imponerad när ingen av dem tänkte ge upp från början. Sedan tillbringades resten av aftonen i TV-soffan men det blev en tidig nattning då jag  inte tyckte att det fanns så mycket heller att se. Idag har jag bara tagit det lugnt, varit ut till päronen en sväng och hjälpt dem äta upp lite av resterna som var kvar från igår också har vi varit förbi på affären. Sedan måste jag såklart skratta åt min ena sötnöt till hamster. Han har lyckats bomma för den ena öppningen till huset helt med hjälp av en liten bjällerboll. Den andra bollen ligger för den andra öppningen till hälften så nog tror jag att hans namn passar honom bra alltid. Även om original-Meeko hittade på sina hyss med så var det långt ifrån vad den här lilla killen har gjort hitills! Fast något ska han väl ha att pyssla med ändå trots att han inte fått något hjul att springa i ännu!.
Syrrans Isa var såklart också med och firade in midsommaren.
Hade egentligen fel objektiv på kameran men lyckades ändå få ett fint på flugsnapparen som satt vid boet och varnade för fotografen som kommit klivandes.
Härliga sommargrönska!
Ett perspektiv lite från marken.
Jo hamstern Meeko II syns fortfarande men det är knappt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0