Mascarpone!

 
Det kanske låter som jag vore på väg att baka en tårta. Åtminstone göra något med mat då man ser till rubriken på dagens inlägg. Fast då har man nog missat i vilken kategori det ligger. Gör man det kan man istället gissa sig till att det kommer att handla om Sims 3. Startade upp det nu på eftermiddagen och hälsade på hos min köksmästare som jag ju flyttade in i ett helt unikt hus. Egentligen hade jag tänkt att det skulle se helt annorlunda ut mot för hur jag brukar göra mina ritningar annars och det kanske det också gör till sist. Åtminstone sedan jag valde att göra den lilla ombyggnationen. Från början var det ju bara markplan på de två byggnaderna nu finns en övervåning på det ena huset.
 
När jag började med hennes boende så hade jag ju sovrummet nere , numera har jag flyttat upp det och tvn. Istället har hon fått ett kombinerat mat/samlingsrum nere så hon ska kunna ha lite trevliga sammankomster. Ja jag gillar ju verkligen hennes boende , men det är kanske lite litet ändå. Fast jag vet inte.. men jag skulle vilja ha fler val på hemmakarriärer. De kunde ju i alla fall lägga till bagare också. För som det är nu måste man ju gå runt spelet lite för att det ska fungera. Jag fuskar definitivt inte utan bara använder mig av spelets egna funktioner. Lite kul vore det ju att kunna ha ett litet bageri eller ett fik hemmavid :) och jag tror att fler än zombierna skulle uppskatta ett besök på Prescious Pasteries! Får fortsätta att fundera hur hon ska göra då hon nyligen fick sin årslön. Hon fick över hundra artontusen simdaler! Det ni var inte alls illa.Nu kanske hon kan sätta någon av de många planer hon har i verket. Dessutom behöver hon en ny bil sedan en klåfingrig tjuv snodde hennes förra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0