Luddigt

Hejsan på er alla glada bloggläsare som snubblat in här av den ena eller anda anledningen-. Idag skiner faktiskt solen och det är ett sådant där härligt väder. Fast det blåser en hel del så riktigt lugnt är det ju inte. Dock så är det perfekt väder för att ta sig en liten promenad och det har jag varit ute på efter att ha gjort bort morgonsysslorna hemmavid och åkt ut till päronen över dagen. För man kan ju inte bara vara social med hamstrarna. Dessutom ligger de ju och sover hela dagarna så då får man passa på att göra andra saker under tiden.Annars blir det såklart mycket lek och mys med de små liven :). Vissa kanske tycker att det är lite luddigt men visst går det att få även en hamster att bli väldigt tillgiven och fin, men man får ha mer tålamod.
Meeko II är nyfiken på det mesta fast samtidigt är han lite blyg av sig men det är jättekul att få vara ute i hallen och kolla in alla spännande saker matte har på golvet.
Hallojsan matte, jaså där är du!
Hmmm vad är alla de här sakerna för något?
Liten Meeko på upptäcksfärd i skohyllan.
Timon tycker att det lutkar konstigt hallen nu så visst känner han av att en till guldis har flyttat in men de får ju ändå inte träffa varandra. Igår kväll när vi satt i soffan och såg på Jurassic Park så markerade han på min arm det vill säga att han först luktade innan han gned huvudet mot mig. Tydligen tycker han att matte är bara hans men han får finna sig i att dela.Filmen intresserade för övrigt Meeko II också. När vissa av dinosaurierna lät märkte jag hur han stelande till på golvet i hallen också såg jag hur hans stora öron rörde sig.
Fast det nya huset har Timon än så länge fått ha ifred. Han älskar att klättra på det och att krypa in under och gömma sig men Meeko II är mer tveksam till bygget. Så ja man kan säga att det händer massor med saker när de får komma ut :). MiniMeeko(Meeko II) är också härlig på det viset att han kommer ut och ska försöka hjälpa till då man ska städa åt honom så det slutar oftast med att han får gå ut i hallen eller att man sitter där och försöker städa med ena handen samtidigt som man ska passa hamstern med den andra. Visst går det stunder då jag fortfarande saknar Meeko men samtidigt så har jag ju mina två gullpluttar nu och jag hoppas att de ska bli kvar tills de levt färdigt och det hoppas jag är ett tag bort i alla fall.
Sedan vet man aldrig hur det blir efter...men hamstar är för underbara djur då man lärt känna dem!

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Söt :D

2015-06-13 @ 15:38:39
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0