Grattis Svergie och Timon!

Hejsan på er alla !
Idag är det Sveriges nationaldag. Fast det känns inte riktigt som så här. Nej vädret är grått och regnigt. Dessutom så har jag råkat ut för världens förkylning ...igen. Började känna mig lite krasslig för ett par dagar sedan. Igår var det rätt okej men idag har jag legat däckad med huvudvärk, snuva och frossa. Det är liksom väldigt typiskt mig att bli förkyld så här på sommaren också. Nåja jag kan inte göra så mycket mer än att ligga och sova, eller se på tv och försöka kurera mig. Fast det är klart att huvudvärken hade jag gärna sluppit eftersom den får mig att må illa också blir jag spyfärdig. Nog pratat om elände nu, det är ju ändå bara en förkylning. Igår kväll så försvann Timon. Ingen fara dock...jag hade honom ute i hallen och plötsligt var han bara borta. Först fick jag panik men efter en stund insåg jag att jag måste kolla på andra sidan plankan om han hade lyckats tagit sig ut i lägenheten. Mycket riktigt hörde jag krafsandet bakom databordet och där satt en nöjd liten hamster och tittade på sin matte. Vilken buse! Så det blev till att fånga in rymlingen som för övrigt verkade rätt nöjd med sin lilla utflykt. Måste säkra de där springorna nu också tydligen så att det här inte händer igen. Ändå är jag glad att det var Timmy som hade kommit ut och inte den lilla gladiatorn som bor i den andra buren. Lill-Meeko skötte sig faktiskt ovanligt bra och buren har stått hela natten i rummet . Nog för att han gnager så jag måste fixa ett till lås då han försöker öppna den andra burdörren men han tycker ändå att det är roligast att klättra. Han har fått prova hjulet lite men det var FÖR roligt , eller ja efter att hamstern hade tränat ett tag var han på väg att somna i sandbadet. Så nej det får vänta ett tag till. Just nu försöker jag ju ändå att undvika att ta i dem eftersom jag är förkyld. Vill ju inte att de små liven drar på sig något. Även om risken för smitta är liten så finns den ju ändå där. Nej nu ska jag försöka göra bort en del måsten som att diska och sedan ska jag lägga mig i soffan och vila igen men vi ses när den här pärsen är över! Kramen på er alla och ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0