Oj!

Hejsan på er alla bloggläsare där ute! Nu märks det verkligen att jag har tagit sommarlov här. Har inte skrivit något på en hel vecka utan faktiskt varit fullt sysselsatt ändå. Utan att sitta online hela tiden. Istället har jag tagit en vecka då jag har gjort andra saker som att vara social med folk runt i kring, passat de mindre syskonbarnen lite och även passat på att njuta en hel del av sommaren bara. Sedan har jag ju alltid något projekt igång även nu då jag har en hemester så det går framåt.Man får ta ett litet steg i taget så ska nog resultatet bli toppenfint då det väl blir klart!
Också har det blivit en hel del djur såklart. Mycket mys med fåren har det blivit i sommar och just nu har päronen passat ett par marsvin några dagar. eller ja det är ju mest jag som byter vatten, städar åt dem och att skämmer bort dem lite extra med maskrosblad,klöver och annat gott. Hur hamstarna mår ? Jo de mår fin, fint och Stuart har börjat kunna lugna ner sig i korta stunder. Så det går sekunder då han kan sitta och lyssna på en ovanpå hustaket men annars gnager han mest. Har provat att ge honom alternativ att ge sig på men nej gallret är tydligen allt för frestande eller så är det en trotsperiod han har just nu. Det är ju klart mycket roligare att vara ute och springa i bollen men det får man helt enkelt försöka låta honom göra då mamma är ute med syrrans vovve som ju också är här. Annars så skulle det lätt kunna bli både hamsterpaté och marsvinsstuvning på menyn. Det är dock inget som händer under det här taket. Hunden får order om att låta bli att gå in i rummet där gnagarna bor och på natten blockeras dörren med hjälp av en stol. Dessutom så har hamstarna varit ute en del i hagen. Stuart ska alltid försöka klättra över staketet, men sätter man in leksaker till honom kan han vara nöjd i fem minuter. Då fokuserar han mer på att leka innan staketet lockar mest. Jag tror han saknar den där roliga skohyllan. Timon är lagomt road av hagen. Han försöker visserligen inte klättra över, men han går längs kanten och undrar om man kan hitta någon gång att krypa ut i. Så det har blivit att han får gå ut i selen istället. Visst avskyr han den och ålar sig fortfarande ut när han kommer åt men samtidigt så tycker han att det är spännande då han får vara ute i spenaten på äventyr!
Nej nu så ska jag avrunda kvällen med lite TV i alla fall. Hade ju tänkt spela lite Sims egentligen men hamnade visst i nerladdningstagen istället. Blir ju så ibland då man har spelet på två ställen men vill ha samma föremål att använda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0