Till sist!

Sådär, till sist eller äntligen kan man också säga om den här saken. Nu är en av mina favoritserier tillbaka på TVn. Jag pratar såklart om Chicago Fire som precis startat på trean. Tyckte om den redan från början men hade börjat bli lite rastlös tror jag när det gått så här lång tid mellan säsongerna. På grund av detta måste man ju nästan se om de sista avsnitten av den förra för att kunna hänga med riktigt. Fast den är i alla fall tillbaka och det känns bra. Så man får något att se på TV igen. Inte för att det inte funnits saker att se under tiden men det har inte varit något som engagerat lika mycket. Sett en hel del dokumentärer ett tag istället och den typen av program men inte hittat någon ny serie förutom små miniserier som jag gjort undantag för. Så nu drar de alltså igång igen. Sedan tror jag också på att en serie ska gå lagom länge, inte för många säsonger i alla fall. De serier som gör det blir i regel väldigt urvattnade och tappar handlingen allt eftersom. Det brukar inte vara så lyckat, men det kanske också är fördelen med serier. Märker man att kvalitén blir sämre kan man alltid sluta att titta. Jag tycker det är svårare att göra det med en film. Även om den kanske är halvdan så vill man se den till slutet för att få reda på vad som händer. Riktigt dåliga rullar tittar man inte ens på. Känner ni igen er där ? Dessutom finns det filmer som får bra betyg av kritikerna men som kan vara omöjliga att förstå för en utomstående. Det är väl också just det som är härligt med att alla har sitt eget tycke och smak. Fast jag har sett många bra filmer som fått två-tre stjärnor ,plus eller getingar men som fortfarande är riktigt bra rullar. Sedan är det ju alltid roligast att se film på bio såklart, men går man ofta kostar det skjortan så det blir någon gång ibland man kan unna sig den lyxen. Annars blir det mer ofta DVD eller något av  det som går på TV. Jag tycker faktiskt inte om att titta på streamat. Tycker den där speciella känslan försvinner lite med det, men jag vet inte det är i alla fall min åsikt. Sedan så är det ju mysigt att kunna ta upp Meeko och sitta &gosa med hamstern i soffan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0