Ruskväder!

Hejsan på er allihopa. Idag är det riktigt fint väder här. Nej nu fantiserar jag bara för det är rena rama ruskvädret ute. Tögrader, regn och blåst. Det kan knappast bli bättre. Dessutom så måste man bege sig ut. Ångrar nästan att jag inte tog mig en promenad igår med då väderleken var bättre men jag ville ju samtidigt spara mig tills idag också. Så jag inte anstränger mig för mycket eftersom förkylningen fortfarande händer i. Det lutar ju åt att det är den här bakterien som vägrar ge sig men jag tror samtidigt inte man kan göra så mycket åt det. Förr eller senare måste den ju ändå ge med sig  så jag försöker ta det lugnt och låta bli att anstränga mig allt för mycket i alla fall. Sedan verkar ju väldigt många ha råkat ut för den dessutom. Nåja. Hur som haver så måste jag i alla fall ut idag. Ska förbi hos tandläkaren och göra en översiktsröntgen. Det var visst fyra-fem år sedan senast och då kan det ju vara dags för en ny. Dessutom såg de senaste gången jag var där att jag har en till visdomstand som växer snett. Hade ju en förut, men den drog de på en gång eftersom det var hål i den. Den här ligger tydligen än mer på sniskan och jag tycker mest att det är konstigt att ingen har sagt något om den tidigare. Fast det kanske är så att den ligger för nära rotkanalen, då brukar de lämna dem så vida man inte har några besvär av dem och jag har ju inte ens märkt av att den hamnat så här mycket på snedden. Vi får se vad som händer helt enkelt men nog om tänder för idag. Meeko har varit ute på morgonpromenad. Han blev inte så lite snopen då han hittade ett par godisar på golvet men jag måste ju försöka få honom att tycka om selen. Annars är vi i det stadiet då man får lirka en stund innan man får på honom den. Skam den som ger sig.  Sedan försökte han såklart dra in bakom soffan och såg lite irriterad ut då jag drog fram honom med hjälp av kopplet. Fast han får ju i alla fall mer frihet då han får springa så här än när han är ute i bollen.  Så jag tror att han håller på att utforska resten av lägenheten med och orientera sig fram. Det tar nog ett tag innan han blir riktigt säker på var allting är men det märks också att jag tror han tycker det är kul för han blir betydligt lugnare på kvällarna/nätterna när han har fått varit ute. Hur jag märker det ? Jo jag märker mer nu eftersom jag sovit dåligt ett par nätter på grund av snuvan. Förhoppningsvis ska det ju bli lättare det också. Idag var faktiskt första gången jag kände att det luktade skog då en timmerbil kört förbi där jag stod på övergångstället så det kanske går framåt ändå. Röntgen gick i alla fall bra. Åtminstone den första delen. Inga problem med översiktsbilden. Hon som skötta det tyckte jag var så duktig men på slutet skulle hon ta småplåtar. Ni som gjort det kanske vet hur ont den där saken de sätter in i munnen gör. Jag försökte verkligen bita ihop men till sist fick jag kväljningar och ändå hade hon inte kunnat komma så långt bak som behövdes, bara nästan. Då tyckte hon att det fick ara nog och bestämde sig för att  köra på de bilder som fanns, ville tandläkaren sedan ha fler fick hon plåga mig själv. Så jag får väl avvakta och se vad som händer då jag blir kallad nästa gång. I alla fall så sitter jag nu med den där känslan i gommen vilket såklart är mindre skönt. Får försöka bli av med den på något sätt men lite är det ju denna bakterie som gör att det känns irriterat med, men det blev inte bättre av det här heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0