Moff på er!

Tjabb tjena här har ni mig igen.
Det var ett tag sedan sist men nu är jag för en gångs skull vaken och alert dagtid. I varje fall en liten stund och nu känner jag att jag måste roa mig med att sno mattes tangentbord igen eller ja hon får hjälpa mig att skriva. För om jag själv får försöka blir det bara en massa svårtolkade inlägg som ingen vettig person kan läsa. Möjligen så klarar era egna hamstrar om ni har en av det men då kanske ni ändå behöver en tolk för att förstå. Fast jag tycker allt lite synd om matte just nu då hon kraxar och har sig men själv så mår jag bara fint. Det bästa är att jag fått börja komma ut i hallen igen. Till sist insåg hon att det var dags då jag hade börjat att klättra på gallret när hon skulle ge mig godis, så rastlös var jag för att hon hade dragit in på mina roliga lekstunder. Fast det är klart hon vill ju inte att världens bästa hamster *jag själv* blir smittad av hennes förkylning heller så egentligen tycker jag faktiskt om henne. Utom då hon städar och stökar ner i min bur såklart.
Mums! eller ja kräckers är i alla fall roliga att gnaga på. Matte gav mig några i julklapp och de är redan avverkade.
Vidare gillar jag inte alls plankan hon ställt för öppningen till rummet. Jag kan ju inte krypa under!
Vem behöver en klätterställning när det finns skohyllor man kan bestiga ?
Klart jag måste ju inspektera skon och se om den håller måttet.
Nej nu har jag blivit trött av allt skrivande så nu ska jag gå och vila lite men på återseende/El Meekodini

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0