Hejsan på er alla

Hej på er alla! Nej jag har inte gått upp i rök utan det är bara förkylningen som är extremt jobbig just nu. Så jag vilar så mycket jag bara kan och hoppas att den snart ska vara över. Fast jag har hört att det är många som verkar ha problemet med det här viruset nu eller om det är en bakterie. Har man dessutom förmågan att suga åt sig saker som en tvättsvamp så gör det kanske dessutom att man blir lite extra less de här perioderna. Samtidigt kan man ju inte undvika människor och att vara ute helt, även om det skulle minimera riskerna avsevärt. Nej man får ta sig igenom eländet istället och det kunde ju faktiskt ha varit värre. Nog om detta och till något betydligt trevligare. Låg och såg på tv igår kväll när jag ramlade över en fin naturfilm på kunskapskanalen. Den handlade om en afrikansk vildhund som hade förlorat sin flock. Hon var helt ensam, Solo tills hon fick för sig att kidnappa en kull schakalvalpar. Udda kan man tycka men egentligen inte. Valparnas föräldrar vägrade dock att ge upp och efter ett par händelser så blev vildhunden till sist accepterad som en i familjen.Naturen har sin egna sätt att lösa saker på.
 
http://www.svtplay.se/video/2587733/en-vildhunds-berattelse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0