Hejsan!

Hejsan på er alla. Idag är det äntligen dags för Fettisdag. Har faktiskt lyckats med den svåra konsten att inte tjuväta någon sådan där god semla. Nog för att jag gillar dem men jag kan inte säga att jag är överdrivet förtjust i dem så det är kanske därför det går bra att motstå. Fast nog är de goda alltid. Fick mig i alla fall en i eftermiddags då jag åkte ut till päronen imorse. De sulle iväg på något vid lunch och någon måste ju vara hemma med systerns vovve som är där på dagarna. Det var bara det att det inte kom någon hund för ett par av barnen var småkrassliga. Så jag fick vara lite social med föräldrarna istället också satt jag vid datorn även där men spelade sims. Lyckades hålla mig ifrån att hälsa på Maya men nu tror jag att jag slagit alla rekord med min nya individ. Om man nu kan kalla simmar för det. Hon heter i alla fall Aileen och strävar mot att bli kompositör. Man kan verkligen säga att hon älskar musik på alla sätt och hon drar sig inte för att stå i parken och spela gitarr för att få dricks. Så hon passar perfekt ihop med sin make Gerard. Ja jag tror jag gjort ett par som har värre problem än Maya&Youssef för de här två kan bokstavligen inte vara utan varandra utan de håller hela tiden på och är sådär gulliga :). Sedan visste jag inte heller att simmar kunde få presenter i form av skatt. Men det har de här fått eftersom Gerard flyttade från Frankrike. Jag tänker i alla fall inte klaga för det innebar ju att de fick mer i hushållskassan. Så nu kanske de snart har råd att bygga ett nytt hus, för det som de bor i nu liknar inget annat än en sylta. Ja ni hör hur illa det låter. Men de blir ju rätt underhållande att spela då det händer saker med :). Så då kanske det är lätt att man börjar se dem som individer istället för som figurer i ett spel. Nåja nu ska jag inte bara prata Sims 3 idag. Såg premiären av Jordskott igår och jag får säga att det verkar som om den kommer att bli bra. Äntligen en bra serie på SVT igen som man kan se utan att bli avbruten av reklam! Ikväll ser jag först Djuräddarna, sedan blir det Veckans Brott och avslutningsvis väljer jag Stalkers. Det låter väl som en trevlig TV-kväll, kanske med lite touch av något annat men det är nog lätt hänt att man snöar in på det området då man gillar kriminal-serier annars. Man kan ju blanda och se på lite allt av varje. Häromkvällen såg jag en bra ungdomsserie på Barnkanalen. Ja jag vet, det kanske låter illa men den var faktiskt bra och inte helt otippat var det Southern Star från Australien som hade producerat den. Har sett många bra serier från det bolaget :). Fast den som fastnat mest måste ändå vara Spegel Spegel som gick i jullovsmorgon ett år. Älskade den så. Under en period så var jag mest insnöad på den andra serien Spegel Spegel 2  som gick på sommarlovet och som var en samproduktion Australien/Nya Zeeland men sedan jag såg den första är den andra något jag helst vill glömma.Så kan det bli ibland.
https://www.youtube.com/watch?v=uA5kGwb9uIo
Har säkert nämnt denna förut men det skadar inte att upprepa namnet eftersom den är så bra! Nej nu ska jag försöka göra bort en del andra saker här. Kanske dags att börja med någon mat nu och Meeko ligger och sover som vanligt. Han brukar börja krypa ut ur huset lagom till att jag gått och lagt mig ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0