Filmtips och morgonmys med Meeko

Ibland så ramlar man över bra filmer när man sitter och bläddrar mellan kanalerna. Igår kväll var det dags igen. Hade suttit och tittat på sporten halva dagen så jag kände mig verkligen lite mör och jag orkade inte riktigt engagera mig. Tills jag hittade till svt kanal två. Redan från där jag såg grep filmens handling tag i mig och jag kunde inte sluta titta. För jag var tvungen att se hur det skulle gå. Om ni inte har sett den så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Det är inte alla filmer som väcker känslor men det gör denna. Nog för att jag vet att jag kan bli rörd ibland men igår rann tårarna. Så finstämd, men ändå så sorglig. Om ni inte känner till handlingen kan ni kolla i tablån på svt, googla er till den eller så kan jag dra den i korta drag här. Den handlar om ett par, Elise och Didier.Trots att de är som dag och natt är de vansinnigt förälskade i varanda De har inte bara olika musiksmak utan helt olika uppfattniningar om livet. Han är en romatisk ateist och hon en religiös realist. Tillsammans får de en dotter, Maybelle som drabbas av en svår sjukdom och allt sätts på prov. Ja mer tänker jag inte avslöja utan resten får ni ta reda på själv om ni blivit nyfikna på att se den. Annars så har jag inte kommit så långt idag. Sitter och ska äta frukost , först har jag ju såklart myst med Meeko också har han fått springa i hallen. Tänkte försöka sopa upp lite spån men det var bara att glömma, för är hamstern ute på golvet samtidigt får man räkna med att den lille herrn kommer och ska hjälpa till. Han klättrade inte bara på sopen utan satte sig också mitt på skyffeln. Som tur är vet jag om att han är där och att han är en hamster, men man vet ju inte han kanske har iscensatt den bästa flyktplanen genom att försöka låtsas vara ett stort skräp ? Det skulle i alla fall inte förvåna mig det minsta eftersom han då och då när han är ute sitter och spanar upp mot taket på sitt lekhus. Som om han faktiskt listat ut att om jag tar mig upp där så kan jag kanske klättra över kanten på avgränsningsbrädan och rymma. Han är nog smartare än vad man tror! Sedan så händer det väl inte allt för mycket idag, kanske blir lite pyssel, Simspel och TV-tittande men sedan måste jag ta mig neröver stan en sväg också för att handla. Nog för att jag har en del saker i frysen men man äter ju ändå upp maten allt eftersom. Dessutom fick jag två roliga nyheter igår också. Den ena skrattade jag helt klart varrmt åt och den andra känns nästan otrolig med tanke på hur det har sett ut tidigare.
Min syster har en härlig liten shetlandsponny. En riktig dam på 39 år som har sina små vanor för sig.Eftersom hushållets andra häst haft fång så står de i en avdelad ligghall. Avdelad så att det blir två boxar och sedan de tog bort den tredje hästen så har drottningen fått överta den ena halvan. Hur som helst är det öppet under så att hon ska kunna gå in och ut som hon vill, och hon får ju äta allt eftersom hon behöver lägga på sig mer hull. I alla fall så har hon börjat med att gå in till sin kompis och lämna skiten där för att sedan gå in till sig själv och stå på ren yta! Har ni hört på maken en sådan liten....
När det gäller den andra hästen kallblodet Silverdocka så är jag så glad för min systers skull om det håller framöver. Fast det blir väl så att om en häst väl haft fång att man inte kan våga ta ut något i förskott men det gäller i alla fall att försöka tänka positivt. Det som nu blir en utmaning är sommaren..om hon kommer att klara av att gå i skogshagen med magert bete eller om hon är förvisad till ännu mindre för resten av livet. Fast bara att hon är på väg tillbaka känns just nu underbart att få veta!

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Söta!

2015-02-21 @ 15:19:04
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0