Storstädning!

Hejsan på er alla glada bloggläsare där ute, ja varmt välkommen in både till er som brukar kolla in här ofta och till er som kommer in för första gången. I ett par dagar nu har jag blivit väckt av durrande ljud i väggen, eller nej jag har redan varit vaken då jag hört borrandet men det har liksom varit lite mening att somna om när de börjar. Så jag har trots förkylningen fått kliva upp och börja dagen men det innebär ju att man kanske får en del saker bortgjorda. Som nu då jag hade storstädning. Nej ni behöver inte bli förskräckta, jag städade åt hamstrarna! Gör det ju visserligen dagligen men nu fick jag för mig att göra riktigt fint åt båda gossarna. Stuart fick gå ner i transportburen , han blev dock störd av att bli väckt men han hade varken en mordisk blick eller försökte bitas. Han bara pratade med sin lilla söta dialekt och försökte säga åt mig att jag skulle låta honom sova.Såg till att han fick rent också silade jag upp sanden, har ju sagt att han är värst på att sprätta ut den men vete tusan nu. För när jag städade åt Timon som fick gå ut en stund i hallen medan hittade jag en hel liten yoghurtburk med överbliven sand! Bara genom att gå igenom bobalen. Försöker ju att inte störa dem så mycket i husen men någon gång i veckan behöver man i alla fall göra det! Annars så är det faktiskt lättsamt att ha guldhamster. Städar man lite varje dag åt dem blir det inte så mycket jobb i slutänden utan den där riktiga storstädningen behöver man kanske max göra ett par gånger om året. Sedan har jag såklart plockat lite här hemma med, men jag trivs ju egentligen bäst i ett organiserat kaos.Finns dock alltid lådor som behöver gås igenom...man vet aldrig vad man kan hitta för roligt i dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0