Simsat

Det var med viss bävan jag bestämde mig för att prova starta spelet igen idag. Fast jag var ju tvungen att försöka flytta ut Miranda i alla fall innan de blev för trångbodda. Nu önskar jag verkligen att jag inte hade byggt om huset men allt kunde jag ju inte veta då. Nu är det i alla fall bara Donald& Tamara som bor kvar med de tre yngsta barnen, Tamina, Theodor och lilla Trent. Det blir ändå alldeles fullt tillräckligt att hålla ordning på. Miranda har alltså bytt bostad. Fast inte enbart det, hon blev blixtförälskad då hon träffade Grady som jobbade hos dem som hembiträde. Jag hade inte planerat det men de kunde verkligen inte slita sig från varandra utan blev snabbt bästa vänner så varför inte låtadem utforska hur de trivs ihop ? I alla fall är de numera gifta och bildar ett eget hushåll, Estevez tillsammas.
Eftersom de båda två tycker så mycket om djur också så tog de med sig Snusan, katten Selma och kakaduan Frankie till den nya bostaden. Visst gick hela hushållskassan åt till själva köpet men jag har ju faktiskt lite planer på vad de ska få jobba med för att få ihop så de kan sätta igång och renovera det hela. För det blir en hel del som måste göras på bygget. Så får jag se vad som händer allt eftersom men jag vet i alla fall att de ska få ta det lite lugnt på barnfronten ett tag åtminstone tills de har fått huset klart och riktigt börjat rota sig  sin nya vardag.
Har inte löst problemet med kylskåpet än men läst lite olika trick så jag ska försöka använda mig av något och se om det hjälper.I fall jag hittar någon lösning så skriver jag upp den här utifall att någon annan skulle stöta på samma problem. Så jag andas ut lite i alla fall över att det verkar fungera igen idag, men jag undrar verkligen vad det var som hände just då.
Så här bor alltså Miranda och Grady för tillfället. Egentligen ett rätt så fint hus men så fort de har råd ska de få bygga om eftersom planlösningen är lite opraktisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0