Shirehingstar

Eftersom jag har lovat er att jag ska bli bättre på att visa upp mina modellhästar så måste jag göra något åt den senaste tidens torka. Ja, det regnade ju i morse men jag har inte varit speciellt bra på att lägga upp några bilder på dem eller skriva här. Nej det har varit något som jag tänkt men sedan har det stannat vid en tanke. Nu gör dock vårsolen så att jag känner hur inspirationen återvänder med värmen så jag väljer därför att visa upp de hästar som kom in i stallet efter Blue Suede Shoes. Jag har ju kanske alltid haft en dragning åt kallblod. Jag vet inte riktigt när det började men det kanske var tack vare alla mina somrar jag tillbringade med en flock unghingstar. Visst kan jag tycka nu att jag var aningens oförståndig men samtidigt lärde mig de där killarna så mycket hästvett. Så jag tror att de lade grunden till varför jag snöat in på hästar med mycket behåring. Dessutom tror jag det är något i deras temperament som tilltalar mig. Sedan så finns det ju även kallblod med mer motor i men jag tycker om de där hästarna som är lugna ,nyfikna och kloka.
Sista sommaren det gick hingstar på bete där en bit från vår stuga var magisk. Av alla flockar så lärde jag mig utan tvekan mest då och jag glömmer aldrig den lilla bruna kallblodshingsten som kom travande varje gång han fick syn på mig. Det spelade ingen roll var de var i hagen. Fick han syn på mig så kom han nästan alltid farandes med en gnäggning. Nu vad det dock mina modellhästar jag skulle skriva om men ibland hänger ju intressena ihop.Ni har ju redan sett att jag har ett shiresto så nu måste ju även mina killar få visa upp sig för de var ju ändå först på plats.
Merlin
Murdoch
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0