Promenad i vårvädret

Hejsan på er alla som kikat in här på bloggen. Idag så börjar det vara mer som våren ska vara. Ni vet sådant där typiskt vårväder med ömsom sol , blåst och ibland riktigt ruskväder. Fast man är väl rätt van vid det här. Åtminstone när man bor på de norra breddgraderna och nej mössan och vantarna behövs verkligen än då vinden blåser så isande som den faktiskt gör. Visst kan solen komma och värma korta stunder men det svänger ju lika lätt. Ändå så är det kanske nu som naturen är allra finast när flyttfåglarna börjar återvända efter den långa vintern och det kan ge sådan ro i själen att bara få sitta ute och studera deras vardagsliv.
Träffade på paret Storskrake som låg och guppade på vågorna.
Men nog var det lite småkallt och jobbigt att skaffa mat så ibland kan det vara skönt att vila
Ibland kan molnens bana över himlen också vara riktigt intressant att följa.
Som vanlig så satt min vän måsen där på stenarna och väntade,. Ja i alla fall så kanske jag börjar tycka att jag känner den nu. Den pratade lite med mig, men satt kvar och tycktes tycka att det var okej att bli plåtad
Skatan ville vara med på bild idag igen , så självklart fick den det.
En fiskmås seglade uppe i det blå
En liten talgoxe som satt och pratade med mig.
En till flygbild på fiskmås. Det gäller att hinna med när de kommer inseglandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0