Nu är våren här!

 
God morgon på er alla trevliga bloggläsare som brukar titta in här och hejsan till alla er som eventuellt kollar in här för första gången. Om ni läste mitt inlägg igår så vet ni att jag trodde jag skulle blåsa bort då jag var ute och promenerade. Då hade jag inte känt på dagens vindar ännu. För visst är det verkligen vår nu ute i naturen men när man känner hur det drar runt öronen trots mössan så kan man bli lite fundersam. Först hade jag ju tänkt ta det lugnt idag men jag bestämde mig då jag såg solen skina för att i alla fall gå runt den ena delen av sjön igen. Gick tidigt i hopp om att få syn på någon av sjöns andra invånare men tji fick jag. De hade nog kanske redan varit ute eller så var det för tidigt helt enkelt.
Ibland blir världen lite upp och ner.
Eftersom det stormade så ute på sjön valde jag att koncentera mig på småfåglarna i riset istället. Den här bofinken var visst törstig.
En kamrat till den kom och satte sig i ett träd nära stigen, ja den satt faktiskt helt orätt rakt ovanför mig och började sjunga.
Idag var både herr och fru trana på plats.
Undrar om den här blåmesen trodde att den var en hackspett eller nötväcka ? I alla fall så är mesarna bland de trevligaste fåglar man kan träffa på under promenaderna, de är alltid lika underhållande
Gladast blev jag nog av att få se den första sädesärlan för i år. De är så trevliga små fåglar tycker jag.
Sedan så måste jag få säga att rödvingetrastarna faktiskt är fina.
Jo Kråkan hade full koll på fotografen
Fast den fågel som mest förgyllde min morgon var ändå en liten pratsam nötväcka som kom och satte sig i ena trädet där jag stod.  Stod och letade sjöfågel när hen började prata med mig Inte gav den sig heller utan den flög efter mig då jag flyttade en bit.
Jag vet inte om det är inbillning eller inte, men vissa fåglar måste vara kontaktsökande för vi stod säkert och pratade i tio minuter. Nötväckan i trädet strax ovanför mig. Ibland flög den en bit bort, men sa jag något fick jag alltid ett svar.
Nötvöcka i motljus.
Hallå där nere på marken, jag ser dig!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0