Morgon

God morgon på er alla glada bloggläsare där ute och hej till alla er andra som också kanske råkat titta in här av någon anledning. Idag börjar tydligen dagen med gråväder. Får se om jag ska gå ut en sväng i alla fall, åtminstone så gör jag nog det om det inte ösregnar. Om inte annat brukar det faktiskt vara rätt skönt och lugnt ute sådana här dagar med. Fast det är klart när vädret är som det är. I går när jag kom hem så hade Meeko haft disco. Det såg i alla fall ut så i buren. Huset stod på sniskan, leksakerna låg huller om buller och sandbadet var upp och nervänt. Så jo hamstern är också kreativ av sig och kan åstadkomma mycket. Det var med andra ord också bara att packa upp väskorna innan man satte igång att städa åt det lilla vilddjuret. Han kom ut en liten vända innan han gick och knöt sig igen. Sedan har han varit ute och rättat till huset igen nu på morgonen, att man aldrig lär sig att det ska stå på snedden tror jag att han tänker! Vad jag har gjort i helgen förutom att vara social, spåra björn och spana på fåglar ? Inte så mycket faktiskt men det har ändå varit fullt upp och nu ska jag ta det lite lugnare i veckan.
Vem kan motstå att fota den lilla blåmesen ?
Domherren tycks ha upptäckt fotografen och funderar nog över hur märkliga människor är.
Bofinken gick och plockade i sig av de smaskiga fröna på marken.
Denna lilla grönsiska tycktes minst sagt lite fundersam.
Tror den satt och tvekade på om den skulle våga sig fram till fågelbordet.
Lika tveksam var den här grönfinken.
Ska jag våga eller ska jag inte ?
Nej jag tror att jag sitter bra här.
Om man hukar sig och smyger försiktigt upp längs slänten tror ni de går på att man liknar en liten mes då ? En sak kan jag säga om fåglar och det är att de verkligen är underhållande när man väl lärt känna dem och börjar studera dem på lite närmare håll.

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fina bilder!

Svar: Tack så mycket :)
None None

2015-04-06 @ 17:08:04
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0