Matchvikt

Matte tyckte att hon behövde kolla upp min matchvikt. Kan ni tänka er något mer korkat än så men jag gick i alla fall med på att sitta still en liten stund. Fast en liten stund i den där gula tingestesten som hon kallar för köksvåg räckte. Nej någon primadonna är jag inte än. Åtminstone inte en fullfjädrad på några vägar.Det är dock klart att vad gör man inte för att få lite godis. Och matte vill ju vara säker på att jag inte är för tunn också. Nu kan hon vara lugn och hon vet att hon har 200 gram snuttekoda i buren :) . Det stod visst på någon fin beskrivning att sådana av min art inte ska väga mer än max 175 men enligt matte så vore det att vara nära till underviktig. Så hon har inga planer på att ändra min baskosthållning. Nej trivselvikten är den bästa lösningen! Så det var dagens läskiga äventyr, eller ja jag fick komma upp och sitta i hennes knä med en stund. För det besväret fick jag mig en droppe och det gör att jag kanske tycker det är värt det helt enkelt. Kan knapp bärga mig tills jag får utforska resten av området. Fast som ni alla vet så är inte matte rikligt säker på mig än så hon vill inte ens lämna mig själv hemma på nätterna, kan ni förstå det.? Jag som aldrig...skulle hitta på något fuffens nej jag är en så liten och snäll hamsterpojke så. Nej nu tror jag det blivit dags för mig att gå in i huset och kolla om hon norpat något ur mitt skafferi men ni får hålla till godo med de bilder hon lyckades få fast mig på idag/Ciao Koda "The Punkrocker"
Fast ibland är jag väldigt duktig på att gömma mig
Fast det är klart ibland måste man ju titta ut för att putsa sig.
Tunnlarna ska verkligen göras om till mina egna
Tjoho här ska klättras
Vad tror ni , kan jag gräva mig in där ?
Det är jag som är Koda om någon har missat det.
Gör om det här om ni kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0