Koda, nu är det klart

Han kommer att ta över skrivandet här så småningom men just nu håller han som bäst på att göra sig hemmastadd. Det är lika mycket nytt för honom som för mig, kanske mer för en sådan liten ullråtta.
Funderade lite idag på vad han verkligen skulle få heta. Det visade sig inte bli så lätt från Flit till Koda , till Toadie i Bumbibjörnarna eftersom Koda inte är så lätt att komma på smeknamn till. Lägger man till ändelsen is istället så kan grannarna tro att man fått fnatt om de hör att man ropar på honom. Så det visade sig bli en liten utmaning bara att komma på ett namn. även om alternativen var många. Fast nu har jag ändå bestämt mig för att det får bli en Koda. Egentligen väldigt passande med tanke på de björnspår pappa och jag såg då vi var ut på promenad under påsken. Det gav mig en konstig kick från ingenstans..och även hur tragisk Meekos olycka och bortgång än må vara så kanske allting som händer ändå har en mening. på något konstigt sätt. Den tanken damp ner hos mig allt eftersom jag satt och lyssnade igenom soundtracket till Björnbröder och framför allt I'm On My Way. Har egentligen alltid gillat den filmen med men kanske inte satt den i främsta rummet förut, förän nu. Och han är ju verkligen ett litet lurvmonster, så jag får väl försöka komma på de de där smeknamnen allt eftersom instället. Det brukar ju ändå bli så att det blir en lång lista till sist. Så även om jag dyker ner i saknadens tårar ibland så måste jag tänka ljusa tankar och ge plats åt Koda istället. För tänker jag tillbaka för mycket så låser jag ju bara fast mig vid det som varit, vad jag kan göra av situationen är att lära mig något, ta med mig den kunskapen och gå vidare tillsammans med Koda.Dessutom får jag väl erkänna att något annat från just Björnbröder som jag alltid har gillat är de två älgarnas lilla gissningslek jag ser något med bark på-ett träd, jag ser något grönt ett träd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0