Hatkärlek

Just nu har jag ett slags hatkärlek till Sims 3 men ibland får man gråa hår av det. Kanske ett tecken på att man riktigt grottar in sig i sina karaktärer ibland och spelar för mycket. Fast och andra sidan är det ju roligt när man väl gör ett hushåll som man gillar. Som en av familjerna jag spelar mest här hemma. Har skrivit en hel del om dem här på bloggen så jag tror säkert att ni börjar lära er vilka Williams är. Dock så fick jag lite smått panik idag då jag trodde att de hade försvunnit. Först spelade jag och det gick inte att spara eller backa ur valet. Avslutade via windowsknappen och ctrl+alt+delete. Vet ju att man ska undvika det här men nu kom jag inte ur från spelet på annat sätt. Provade att starta om datorn och ladda igen. Till min fasa så hade hela spelomgången försvunnit. Är det i sådana lägen man ska bli glad eller börja slita sitt hår ? Tror mer på det sista för jag kollade igenom mappen där spelen sparas. såg ingen backup först. I det läget trodde jag att det skulle vara kört, att jag skulle få börja om ända från det att de byggde det här huset. Dock så kollade jag igenom filerna en andra gång och hittade räddningen långt ner på listan ! Så jag hade tur i oturen att det fanns kvar men jag avskyr verkligen när det krånglar på det här viset. Provade starta upp igen och jo det funkade i alla fall att spara den här gången men lite segare tycker jag att det gick än i vanliga fall Fast jag vet inte , men jag sparade i alla fall nu och stängde på rätt väg så får jag se om det ordnar till sig. Det är i alla fall helt klart knepigt hur ett sådant här fel bara kan uppkomma plötsligt då jag inte har gjort några ändringar eller laddat ner några nya föremål på sistone. Inte heller har jag glömt att uppdatera spelklienten för det var bland de första saker jag kollade. Nåja jag kanske inte ska oroa mig så mycket heller, men man blir ju ett vrak när det händer ett hushåll man verkligen gillar att spela . För även om de "bara" är simmar känner man sig ju ändå stolt över dem. Annars så har jag inte gjort så mycket idag, varit ute på en promenad , lekt med Timon och fixat&donat lite här hemma. Kom faktiskt på en fråga som jag har. Om någon av er som kikar in här också spelar Sims 3 kanske ni kan svara på den. Hur tar man bort ett kylskåp som innehåller ett föremål som någon i hushållet använder ? Jag har försökt med allt men snart blir jag tokig på kylen som står i vägen utan att kunna användas.Det fungerar alltså inte med att sälja den som vanligt eller att ta till släggan. Har försökt kolla alla föremål i denna persons katalog med men nej hittar inget som används.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0