Hallojsan

Hejsan på er alla glada bloggläsare där ute. Idag så tog jag mig alltså inte ut på promenad förrän klockan hade blivit ett par timmar senare än när jag brukar försöka gå iväg. Fast ibland är det ju skönt att sova ut på morgonen med men nu blev det alltså mer dag innan jag kom tillbaka in. Det var åtminstone lagom till lunchtid. Sedan blev det inga foton idag heller . Vet inte om fåglarna tyckte jag var för sent ute eller om vädret ställde till det en hel del. Solen sken så fint från början men sedan gick den typiskt nog i moln och det började blåsa. Så jag har då inte haft någon vidare tur med vädret de senaste dagarna. Nej igår var det faktiskt äkta aprilväder i form av växlingar mellan sol, snöblandat regn och hagel. Skulle eventuellt komma in något liknande idag och då är det bra att man redan ha gjort bort att vara ut helt enkelt. Nej fåglarna låg och tryckte i sina bon, till och med måsarna tycktes vara tveksamma på att det var säkert då de låg ute på vågorna och guppade i blåsten. Det mest spännande som dök upp var en plog med tranor som kom cirklande över skogen. Tror de letade efter en tillfällig rastplats på väg mot sina häckningsområden. Sjöns egna bofasta tranpar hade innan jag såg gästerna kommit hemflygande och de landade i tysthet inne i vassen. Inte ens fåglarna i skogen verkade vilja visa sig men jag hörde både mesar, trastar, bofinken och siskorna så de lekte väl kurragömma bland de täta grangrenarna. Så kanske var jag ute för sent idag men ibland dyker det ju upp andra saker som man måste göra. Som att städa åt hamstern och låta honom vara ute och springa i hallen. Det är så roligt faktiskt att sitta där med honom och studera allt vad han gör. Han är fortfarande lite reserverad och slappnar inte riktigt av när man har honom i knät eller tar i honom. Tror dock att han kommer att bli mer och mer säker på sig själv för vi gör hela tiden små framsteg. Visst hugger det till ibland och den där saknaden kan komma över mig som en våg men Timon gör det hela mycket lättare att hantera. För visst, jag saknar Meeko fortfarande , inte tu tal om saken men samtidigt hade allt inte hade hänt hade jag aldrig fått träffa eller lära känna min lilla Timmy nu heller. Jag tror att det kanske är så som man måste försöka se på det för annars är väl risken stor att man bara gräver ner sig och det går inte. För det är lite av mitt problem att jag ibland grubblar på tok för mycket och då är det skönt när jag kan släppa alla de där tankarna& funderingarna som snurrar runt. och andra sidan kanske alla mår bra av att kunna göra det ibland med och bara få koppla av eller borde jag kanske säga koppla ner ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0