Första natten

Ja nu har han alltså sovit första natten i sitt nya hem. Eller så mycket till sömn vet jag inte om det blivit ändå. Han väckte mig klockan tre på natten med att han sprang flitigt i hjulet. Skönt att få höra det ljudet igen. Fast visst känns det fortfarande lite konstigt att det är Koda som är där och inte Meeko, hur snabbt saker kan förändras.
Nåja men det gäller att försöka se framåt med den här pojken inneboendes istället. Han är lite blyg och tillbakadragen men jag tror inte att han har en mindre personlighet för det. Det tar ju faktiskt lite tid att lära känna dem.Man får försöka klura ut vad de tycker om allt eftersom. Sedan märks det att han inte är någon unge utan mer unghamster för han tar redan vattenflaskan Dock ser jag inte det som någon nackdel utan snarare tvärtom eftersom han är långhårig, av vilken grad vet jag dock inte ännu eftersom han bara är mellan fyra till sex månader. Städade i alla fall åt honom utan problem, han höll sig kvar i huset och sedan när jag var färdig och hade satt på gallret igen då kom han ut och var trött men törstig. Efter det bjussade jag både på skalad halv vindruva och husmans, fast han verkar föredra spisbrödet helt klart. Och en finsmakare det verkar han också vara. Hängde in en kräckerstång åt honom igår och nu har han plockat den helt ren på solrosfrön. Inte bra, får försöka vända honom men jag vet ju hur gott de tycker att det är med sådana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0