Kanske tur ?

Jag tror att turen från helgen verkar h¨lla i sig. Åtminstone än så länge. Gick nyss ner på staden en sväng för att göra bort lite små ärenden. På vägen upp kunde jag inte låta bli att kika in på second hand. Normalt brukar jag titta oftare efter saker där men jag har ju inte varit hemma i sommar så därför har det inte blivit av, Ögnade snabbt igenom hyllorna först innan jag gick en vända till och vad tror ni jag hittade när jag tittade en andra gång ?
Jo dels ett pennfack, ja egentligen är det kanske något annat men den passar fint åt mina stabilopennor som nu slipper bo i en oboykartong. Det bästa fyndet för dagen var dock en bok om jag velat läsa sedan den kom ut. Nämligen Norrlands Svårmod av Therese Söderlind. Det var ju mycket prat om hennes andra bok för ett tag sedan men i samband med det tror jag min nyfikenhet på att läsa något av en lokal författare väcktes för visst tycker jag att hon hör till den skaran även om det är några mil mellan. Tidigare har jag ju läst Bo R Holmberg också men det är alltid roligt att förna sig lite, Även om de båda två skrivit rätt tunga böcker så är det ju ändå på något vis spännande att läsa de berättelserna med. För  många gånger finns det ju ett uns av sanning i dem så det blir en bit av historien som man kan få med sig. Hade ju tänkt att bara läsa lite innn middagen och låg istället och streckläste den. Fick peta i mig lite kräm så jag skulle få i mig någonting matnyttigt i alla fall ändå. Så tokigt kan det bli ibland men jag tror också det är sådana här gånger det faktiskt är skönt att vara själv . ja jag har ju Meeko men förutom honom. Att kunna lägga sig och steckläsa en bok utan att ha någonting annat som distraherar en är faktiskt väldigt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0