Nej jag ska inte...

Nej jag ska inte bli tokig utan bara nästan fast jag försöker låt bli. Hade tagit med mig kameran för fösta gången på ett tag ut på promenaden och tänkte plåta lite höstbilder. När jag försökte få den att fokusera på ett par änder så får jag upp meddelandet: Felaktigt minneskort på skärmen. Trots några försök så får jag det inte att funka så till sist ger jag upp och lägger ner den i ryggsäcken igen eftersom jag inte tagit med mig något extra kort ut. Kommer hem , packar upp varorna också sätter jag mig med kameran som fotfarande säger samma sak. Provar att byta kort men inget hjälper. Då går det upp ett ljus för mig. Plastbiten som är ditsatt för att kortet ska gå och trycka in i läge ligger för ena kontakten. Flyttar på plastbiten och vips så fungerar korten igen :). Ibland är det till att ha tur fast jag tänker då inte skicka in den på lagning av kortmekanismen även fast jag borde. Är minst sagt skeptisk till reparation ställena sedan min förra kamera kom tillbaka i sämre skick än den var då jag lämnade in den. Så nej då klurar jag hellre ut själv hur jag ska fästa plastbiten så kortet går att trycka in helt.
Nej det får bli så att kameran får följa med ut imorgon igen om det blir lika fint väder som det har varit idag. För efter den senaste tidens höstrusk så är det mer än härligt att få se solen glittra på fjärden. Fast ibland blir det helt enkelt för ljust med, så då får man titta åt något annat håll, blunda eller ta fram kepsen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0