Kyla

Idag har jag en sådan där dag då jag försöker göra bort en del måsten igen. Egentligen skulle jag vilja hålla med Skalman att sådana ord inte borde finnas men de gör ju trots allt det. Eller så får man försöka hitta något annat ord för saker som ska bli gjorda. Något som inte låter fullt så måste så kanske det blir roligare att göra dem också. Nåja det handlar för det mesta om mer vardagliga ting som att städa och att tvätta. det här har i alla fall inneburit att jag inte kommit mig ut på någon promenad mer än till just tvättstugan. Fast på bara den lilla korta biten kände jag hur mycket kyligare det har blivit på radion nu så jag tror det snart är dags för vinterkläder när man går ut. Har ju hittills klarat mig fint med ett extra lager men nu börjar det bli så att det biter i kinderna också bara man är ute en kort stund. Jo det är visst varnat för snöfall också men här efter kusten så brukar det ju åtminstone så här från början bara töa bort och bli slask istället. Måste ju ändå säga att jag föredrar snön framför snöblask. Så det är skönt att få kunna vara inne sådana här gråkalla dagar och pyssla lite med andra saker fast snart så tror jag att  det börjar likna någon slags ordning här och det är alltid ett framsteg. Sedan trivs jag ju egentligen bättre när det är lite oreda men det är alltid lättare att hitta saker om man städar upp lite i alla fall. Det är ju alltid bra om man kan se golvet och tar sig fram i lägenheten. Då är det ingen större fara kan jag tycka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0