Historien om det lilla facket och det stora paketet

Nu har det alltså hänt igen.
Visst blir man lika glad varje gång. Skulle ut och tömma mitt lilla postfack igår och vad tror ni jag ser ? Jo brevbäraren har öppnat frpnten och stoppat in ett paket i mitt fack. Problemet ?
Jo det är för stort för att jag ska kunna likra ut det. Kanterna är ivägen på höjden. *Morr*
Man vill ju inte mangla sönder det heller dessutom kan ju grannarna undra om man ska mörda någon när man står med en kniv i högsta hugg i trapphuset. Allt jag begär är att folk tänker sig för och har lite ögonmått. Varför öppnar någon fronten och stoppar in paketet när de mycket väl vet hur liten springan blir där man kan ta ut saker ? Det här är inte heller första gången det här händer utan det har skett vid minst ett par tillfällen tidigare. Hellre då att jag tar emot en avi och får gå ner på Hemköp för att plocka ut saker än att det blir så här. Antar att jag inte är något vidare fan av Posten just nu. Dessutom undrar jag hur svårt det kan vara, att de kollar på dörrarna om man bor på samma plan som facken finns och knacka på ? Förut på den gamla goda tiden när man hade postfacket i dörren så plingade de ju i alla fall på när man hade större paket som skickats med dem. Nej nu måste jag hålla mig hemma idag och vakta till brevis kommer och kan låsa upp så jag får plocka ut min lilla låda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0