Svårt

Jag har verkligen svårt att hitta någon julkänsla alls i år.
Vet inte om det beror på att snön lyser med sin frånvaro än så länge. Visst kom det lite och man fick bli glad men det töade ju typiskt bort lika snabbt igen. Som det brukar göra en del vintrar. Trist :/ är i alla fall ordet speciellt eftersom man vill komma igång och åka skidor. Nu får det vänta men så blir det promenader med Isa några dagar i veckan istället. Annars när jag är hemma i stan får jag ändå försöka hitta motivationen. Nyss hemkommen faktiskt från en runda nere vid hamnen och eftersom solen gått i moln igen ångrar jag inte att jag tog mig ut i alla fall efter att jag hade skött om Meeko och innan lunchen. Det är verkligen fint där nere så här års också rots att sjöfåglarna har flyttat då en tunn isskorpa börjat bildas på fjärden. Dimman låg en bit ut och det var relativit lugnt. Såg några skator och en del småfåglar var i farten, ananrs kunde jag bara passa på att njuta. Tänk att man får ha en sådan oas mitt i stan . Det är för härligt och jag hoppas att fler uppskattar den för det är verkligen ett sådant där ställe som man kan fastna på. Sedan har jag väl inte gjort så mycket annat i helgen tror jag, mer än att pyssla med några projekt. och spela lite Sims 3 såklart. Blev sugen på att göra ännu en person till ett nytt kvarter så jag får se om jag ska börja med henne idag här hemma för en gångskull.
Fast nu var det ju om julen det här inlägget skulle handla. Endera så gillar man den eller så tycker man inte alls om den. Jag tror dock att jag alltid tillhört den första sorten, som gillar den alltså. Så även om känslan inte börjat infinna sig riktigt än så tänkte jag försöka leta fram den imorgon då jag ska börja plocka fram tomtarna. Egentligen kanske många väntar till den sista advent med det men eftersom jag ska fira på två ställen vill jag hinna njuta lite innan här hemma med. Så alltså åker tomtarna fram imorgon och då kanske känslan kommer i och med det. Fast lite av den kom fram idag då jag var in på affären en vända för att handla en del saker och de spelade Fairytale Of New York i radion. Vet att den röstats fram som den bästa jullåten genom alla tider och jag är beredd på att hålla med då den ger en sådan där varm känsla trots att texten är minst sagt tvivelaktig eller i varje fall inte traditionell julmusik. Så det är den som går mest här nu :). Den och The Fables version av Christmas In The Harbour. Också tycker jag förstås också om Bryan Adams Christmas Time.
.På något sätt måste man ju försöka damma av den där känslan av att det faktiskt inte är långt kvar till jul nu.
 
https://www.youtube.com/watch?v=j9jbdgZidu8
https://www.youtube.com/watch?v=vM_kmy9wcJc
https://www.youtube.com/watch?v=Tcgz08EVKzI
 
Sedan blev jag sp löjligt glad i helgen när jag såg på TV. Ramlade över hingstshowen från Flyinge och kunde inte låta bli att fastna för de härliga små minishettisarna :). Vilka glädjespridare de var då de kutade runt inne på banan. Sedan var det såklart spännande att man kan få dessa stora djur som halvbloden är att göra som man vill (även om vissa hästar såklart hade egna meningar att säga till om). Men jag tror faktiskt att det är nyttigt med mer frihetsdressyr i vardagen och att man lär sig förstå hur de faktiskt tänker. För det är inte alltid som tävling är bra utan det kan vara långt ifrån det bästa svaret alltid, ibland kanske man behöver lugnet och få varva ner mer också. För visst, även om vissa individer älskar det så finns det också de som bara blir stressade & jag tror det är för mycket tävling i allt nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0