Om jag vore rik

Nu ska ni få höra vad jag skulle göra om jag vore rik och hade gott om kontanter. Eftersom jag är rätt jordnära så har jag kanske inga stora planer heller men det här är vad jag skulle göra om jag hade en större summa pengar.
Allt sedan jag såg det här gamla huset som mer ser ut som en liten lada så har jag tyckt om det. Vet inte varför jag fastnade för just det här rucklet som somliga kanske skulle kalla det och nog påminner det mer om ett kråknäste där det står i dag än en trevlig bostad. Dock så tycker jag att charmen finns kvar i det på något konstigt sätt med  både planlösningen & alla påhittiga lösningar för förvaring som finns där i. För andra kan det ju verka lite omodernt med ett hus byggt år 1850.  Sedan är det fascinerande att tänka på historien bakom, varför ett hus blir lämnat åt sitt öda på det här viset med. Någonstans så har det ju en gång i tiden funnits ägare också till sådana här ställen Men att ingen försökt sälja det här tycker jag är konstigt eftersom allting engetligen med det är så perfekr- kanske är det för perfekt där det ligger mitt emellan landet och staden, vad vet jag för järnvägen som idag går en bit bort stör faktiskt inte så mycket som jag trodde den skulle göra när den först kom. Man kan fortfarande hitta lugnet på platsen utan problem, fast sedan så har huset en mörk sida också. Ibland när man går förbi känner man sig inte alls välkommen. Kanske är det någon av dess tidigare invånare som försöker säga åt en att dra ? Andra dagar så är det ett hus som jag <3 även om jag inte har någon egentlig koppling till det.
Det börjar växa igen mer och mer nu, man kan bara se fragmenten av det som en gång var en trädgård och tyvärr har traktens ungdommar också upptäckt stället :/ åtminstone så är det mer förstört invändigt än det var från början när jag först hittade hit. Tycker man borde K-märka sådana här platser och bevara dem för omvärlden då de faktiskt kan ha något att berätta.
Någon glömde kvar sin ena sko verkar det som.
Från början fanns även en ladugård som var byggd i vinkel & ett utedass på tomten men de båda revs när den första var nära att rasa ner över vägen som går förbi. Då styrde man omkull den och lämnade all bråte kvar på tomten, under taket. På andra sidan finns dock en liten byggnad som jag tror fungerat som verkstad/förråd
Visst kan man ana att det en gång har varit ett fint hus som nu ser ut så här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0