God Morgon

Då var det morgon igen fast det är fortfarande mörkt ute. Fast det är klart, det är inte ljust ute många timmar nu. Specillet inte då snön inte har kommit. På något sätt får man ändå försöka göra det här till advent. Sitter just nu och äter frukost också har jag sett på et avsnitt av McLeods Döttrar som är en av mina favoritserier, alla kategorier. Visst har jag DVD Boxen med alla säsongerna men det är fortfarande något visst med att se saker på TV helt klart. Så det kanske inte är helt omöjligt att känna att det går mot jul i alla fall. Och man kan ju alltid hoppas på att det blir lite snö tills dess också. Hur som haver såg jag på säsongenssista avsnitt av Downton Abbey igår. Kändes konstigt med en inledning utan Isis(hunden) där, man har ju blivit så van vid henne efter fyra säsonger & dessutom påminde hon mig också om älskade och minst lika saknade Bianca. Som tur är får jag ju snutta på Isa så då blir saken lite lättare men det är märkligt hur mycket känslor en serie kan väcka vissa gånger. Dessutom finns det så många trådar kvar att fundera över Hur ska det går för Anna &Bates ?, kommer Tom att ta med sig Sibbie och flytta västerut? , hur är det egentligen med Mary ? och vad har Barrow i kikaren den här gången ?
Som sagt så väckte nog säsongens sista avsnitt många fler frågor än att det faktiskt besvarade några. Är glad att det blir ett julavsnitt också så man kanske får svar på någon av falla dessa frågor i alla fall men spännande är det. Faktiskt kanske den bästa säsongen av serien så här långt till och med och det vill inte alls säga lite!
Har ni inte sett den än så tycker jag definitivt att ni åtminstone ska ge den en chans för mer välgjort kostymdrama får man verkligen leta efter. Dessutom så är det ett sätt att lära sig hur det kunde se ut i världen vid den tiden och även om jag tycker det på många sätt är fascinerande så är jag ändå glad över att vi lever i nutiden. Speciellt när man ser program som Historieätarna fast då får man ju också betänka på att det var den vardag människorna levde i vid just de epokerna och man visste ju inte om något annat utan det var deras verklighet. Då kanske man inte heller debatterade lika mycket över vad man skulle sätta i sig och inte, naturligtvis på gott och ont men det känns som om den debatten har skenat iväg väl mycket på sistone. För mycket kött kanske inte är rätt, men och andra sidan måste man äta tilllskott om man är vegetarian/vegan så vad är egentligen rätt? Jag tror åtminstone att man kan må bra av en balanserad kost, alltså behöver man inte bli extrem åt något håll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0