Tokig ?

Nej det är inte dags för mig att bli tokig än men snart. Kanske.
Vadan källan till denna reaktion nu kanske ni frågar er?
Jo anledningen stavas TORKSKÅP. Bor i bostadsrätt och för att spara på energin så har de bytt ut de gamla motnyare vitvaror i båda tvättstugorna. Visst är det bra om vi kan spara in vår energiförbrukning men... hjälp vad less jag blir när man måste köra två vändor för att sakerna ska bli torra om de ens blir det på den tiden. Därför brukar jag alltid boka in mig på två tvättider istället för en , just för att jag vet att de nya skåpettar dubbelt så lång tid. Sedan så finns det bara ett gradtal på det och det är 30. Jag menar varför när de flesta sakerna ändå ska tvättas i 40 ? Då måste det ju vara smidigare om torksåpen också går på det eller ?
Nej jag vet inte det kanske bara var en onödigt lång utläggning från min sida. Hur som haver slutar det också med att jag får ta upp saker och hänga det på galgar i hallen. Tror faktiskt att det torkar snabbare på det viset faktiskt. Det skulle i varje fall inte förvåna mig men hellre att jag hänger saker på tork i lgh och det blir ordentligt torra än att jag väntar på ett torkskåp som tar flera timmar på sig innan sakerna ens är halvtorra.
Tror det får räcka så.är det någon som känner igen sig och också har lust att gå upp i limningen över en sådan här liten detalj ibland ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0