The Mauler

Jag vet inte varför så många nämner Jonas Gustafsson idag. Ändå så tillhör jag den inte allt för lastgamla skaran som kanske borde uppskatta svensk sport. Fast i det här fallet gör jag det INTE. Har så svårt för att förstå varför det skulle vara roligt att se på när de pucklar på varandra som de gör inom MMA. Såg ett inslag på TVsporten och jag tyckte enbart att det var hemskt. Inom kontrollerade former, det kan man ju alltid disskutera när motståndaren ligger medvetslös i slutet av matchen eller o varje fall totalt nockad. Nej jag vet vad det liknar, antikens gladiatrospel.
Fast så tycker jag inte heller om proffsboxning. Det är lika illa det . Se bara hur många fd boxare som råkar ut för allvarliga hjärnskador och knappt har ett liv efter karriären. Jo jag menar det. Visst kan man skada sig allvarligt inom andra sporter med men det säger sig själv att upprepade slag mot huvudet inte är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0