Passa på

 
 
Idag känner jag att jag vill lyfta fram en fråga som jag varit inne och snusat på förut. Mestadels väljer jag att lyfta saken igen eftersom en artikel just var ute i lokaltidningen.

http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/en-fruktansvart-ra-tillvaro

Här lyfts tydligt baksidorna med internet fram ändå så får sakerna fortsätta att hända. Jag tycker att fler måste börja säga ifrån nu innan det är för sent. Det är ju inte ett dugg konstigt att skumrasket samlas på äppna forum heller om vi inte bryr oss. Det är inte bara ett jobb för supporten utan alla kan ta en liten bit av ansvaret för att underlätta arbetet för de som driver sidan.Sedan tycker jag minst lika lite om den andra kategorin som hoppar på de lite äldre som spelar , slänger ur sig en massa falska anklagelser osv. Nej vem som helst ska väl egentligen få spela om man vill och håller sig till reglerna eller ? Det är verkligen tråkigt att se annars hur åldersfixerat och uppdelat samhället har blivit. Förut kändes det mer som om man kunde umgås mer naturligt över de där gränserna, det spelade liksom mindre roll med åldern.
Vet att det är fler än jag som reflekterat på liknande sätt och att man haft ämnet uppe i disskution på radion bland annat. Så man borde försöka hitta tillbaka på ett bättre spår för det är ju inte så kul heller att bli anklagad för saker man inte har gjort :/, det för i alla fall inget gott med sig.
Dessutom ska man vara tydlig mot barnen och föresten ska man ju vara försiktig ändå själv när man vistas ute på nätet för man vet aldrig vem som sitter på den andra stolen(så vida man inte redan träffat personen). Vidare är det ju också så att det faktiskt finns regler på sidan och ett medlemsavtal.Vissa skyller ju på att de inte sett det och missat att läsa dem men just därför är det kanske viktigt att man har någon som kan förklara dem för sig INNAN man väljer att bli medlem, Sedan om man är vuxen och inte har rent mjöl i påsen så att säga då kan man välja någon annan sida att förstöra för MSP ska vara en rolig spelsida där man kan ha kul o snacka med kompisar. Inte en sida där man ska behöva oroa sig för att bli trakasserad osv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0