Morgonstund

God morgon på er allihopa som kollar in här av någon anledning.
Hoppas att ni har haft en bra dag hitills. Själv så försöker jag fortfarande bli kvitt mitt efterhägsna magvirus som jag haft i över en vecka nu. Fast jag har hört att det visst är svårt att bli av med.
Hur som helst så ska vi inte gå in mer på just det ämnet nu utan jag tänkte istället srkiva några rader om ett TV-program jag såg på igår.Tar det ju mestadels lungt så jag låg och flippade mellan kanalerna när jag fastnade för det här på jag tror det var SVT24. Det handlade i alla fall om två nu vuxna kivnnor som hade växt upp i ett hippiekollektiv. Åtminstone så var det som ett sådant The Ranch framställdes från början men ju mer som kom fram om organisationen desto mer tyckte jag att det påminde om en sekt i mångt och mycket. Visst de boende tvingades ju inte att vara där men det fanns en massa märkliga regler som de skulle hålla sig till.Tycker att det om något borde vara en tydlig varningsignal till folk.Dessutom så hade man bönestunder och ledaren framstod som en gud.Finns det sådana tendenser tycker jag att man borde vara mer försiktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0