Tjenamoss

Hejsan på er allihopa.
Då var det en ny dag igen. Natten var visserligen lite jobbig.
Först glömde jag att sluta läsa boken jag håller på med,. Trots att jag läst den är den fortfarande lika bra och det är svårt att släppa den. Sedan hade jag magknip men jag lyckades härleda det till att jag åt majs igår. Nu är det alltså avgjort, jag ska inte äta majs på burk eller så får jag se till att det blir mindre mängd. Annars så får min mage tydligen problem med att bearbeta den men jag läste att det var ett rätt vanligt problem hos vissa laktosintoleranta. Hur som haver så tänkte jag bara berätta att Meeko äntligen börjat slappna av kortare stunder när jag har honom uppe. Igår satt vi i soffan utan problem och såg på en bit av Once Upon A Time ihop innan han blev stressad och ville tillbaka nere i buren.Så det är helt klart så att vi gör framsteg min lilla hamster och jag. Detta även fast han kan få för sig att provsmaka på mattew ibland också springer han fortfarande helst in i huset när man ska fiska upp honom. Kan dock förstå varför man helst ska ha en bur med öppning på sidan, så att de kan komma mer frivilligt och inte behöver de känna sig som bytesdjur då heller men det är för dyrt att köpa en ny så jag kollar efter en bättre begagnad i sådana fall. För tilllfället får dock min gamla duga och jag tror ändå att han trivs rätt bra i den förutom det där med öppningen just. Sedan så har han kommit på att det är roligt att kissa I fel hörn. Tydligen blev han sur då jag tog ut kritaksen för att han gnagde loss bitar av den och satte in en toalett i hårdplast istället. Mjo lilla hamstern kan då verkligen demonstera saker väldigt tydllgt. Tänker prova att fylla toaletten med sand istället för spån så får jag se om han börjar använda den eller om hanenvisas med att hörnet vid huset helt enkelt ändå är bäst
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0