Morgonstund

Hejsan och god morgon på er alla.
Hoppas att ni har fått en fin start på dagen. Här är det rätt så bra väder även om det växlar lite mellan sol och moln. Det var i alla fall tillräckligt bra väder för att jag skulle kunna ta mig en promenad igen. Tog inte kameran med mig utan gick bara ut och njöt. Fy så skönt det är. Fåglarna var riktigt lugna idag också så jag behövde inte låna någon skyddshjälm mot måsarna heller. Nog för att jag ju klarat mig hitills med men jag har åtminstone varit glad att jag haft keps. Så det blev en liten utflykt idag också men det passar ju fint att ladda så innan midsommar imorgon. Håller tummarna för att det ska bli hyfsat väder då med men de säger ju att det kommer att regna :/ tycker oftast att det gör det just då.Sedan är det så att jag är sista dagen på min sysselsättning som jag haft i fyra år. Hur det känns ? Tror det är lite både och men samtidigt är jag ju inte den sorten som klättrar på väggarna när jag blir hemmavid heller. Har ju alltid en del projekt på gång när jag inte spelar sims eller leker med Meeko så det ska nog funka bra nu med. Så är jag ju ändå större delen av sommaren ute hos päronen på semester så naturligtvis får ju hamstern följa med dit. Flyttlasset går i helgen så jag har börjat städa inför det. Inte för att jag tror han ser så mycket skillnad men jag hade ju faktiskt köpt en ny vattenflaska med blå plast istället för det klassiska knallröda så igår tog jag och bytte ut den.
Sedan hade han i alla fall tack och lov kanske jag ska tillägga med inte vänt upp och ner på asken , nej i natt hade han roat sig med att härja med toalettrullen istället och den låg på sidan av matskålen.Så nog hade han jobbat på för att flytta den dit alltid. Dessutom så är han ju nästan alltid vaken en stund på morgonen så vi hann med att sitta i soffan och mysa lite imorse  också innan han blev för uppstressad och fick gå hem till buren.
När jag skulle gå så hade han såklart gått och lagt sig igen och han brukar mura för öppningarna på huset under dagen.Det är sådan han är min lilla Meekodini.
Också bytte min senaste sim karriär hanbörjade ju som polis men tydligen hade militären fått upp ögonen för honom. När han jobbat ett par dagar fick han dessutom erbjudande om att börja som forskare men nej, nu tror jag han hittat ett yrke som passar.
Hur det går för honom med hästen ? Jo det går jättebra, hon växer så det knakar lilla Indian Mirage och jag tänker faktiskt se om han kan hitta en lämplig kompis åt henne fast hon ser ju på Lee som sin BFE :p alltså som sin Best Friend Forever,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0