Fin gest

Visst var det en fin gest av Brasilien.
Att skicka upp tre vita duvor för världsfreden innan matchen.
Fast det var egentligen totalt onödigt eftersom man väl kunde begripa att det inte skulle gå så bra. Två av dem kom inte ens ut från arenan utan kraschade in i läktaren och dog. Den tredje överlevaren hade i natt flugit in och sökt skydd i ett pressrum. Ni kan ju tänka er hur hög stressnivån för fåglarna hade blivit med allt folk. Det borde man ha tagit reda på redan innan man bestämde sig för att göra något sådant. Visst som sagt tanken är fin men snälla låt det stanna vid en tanke och utsätt inte fåglarna för det här mer. I dag hade jag i alla fall med mig kameran ut.
Tror till och med måsarna hade bestämt sig för att ta sovmorgon så jag kunde passera dem utan risk.
Somliga av dem var däremot mer i farten och villiga att posera.
Dessutom passade jag på att studera ett visst gäng som låg ute och guppade på vattnet.
Har trott att det varit skrakhonor men nu visade det sig att , nej det är tydligen en samling knipor som bestämt sig för att hålla ihop.Sex stycken är de i alla fall totalt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0