Fårskallar ?



Sedan har jag gått och blivit kompis med ett par riktiga fårskallar. 18 st till antalet är fåren som går i ett strövområde en bit från päronen i år men två av dem är riktigt kelsjuka.Ser den ena att man håller på med den andra så kommer hon , kilar in sig emellan och riktigt trycker sig upp mot benen på en. Jag undrar om de i självaverket är ulliga hundar ?

En av dem , ett vitt får är däremot utstött av de andra fast förutom de två närgångna tackorna är de andra rätt blyga.

När jag var på väg tillbaka så höll jag på att snubbla över en liten trastunge. Eller ja jag såg dem å håll och gick dit för att försöka fota den. Den skuttade såklart iväg åt fel håll men det blev ett par bilder innan jag hjälpte den att hitta tillbaka till föräldrarna som satt och lockade.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0