Tror Arjen är en Arg-en

Valde rubrik på dagens inlägg på grund av hur Arjen Robben uttalade sig om Argentinas chanser i finalen av fotbolls-VM på söndag. Han trodde de skulle vara helt chanslösa och det må hända att tyskarna är i väldigt bra form just nu. Men man ska väl aldrig säga att chansen är helt borta för den sakens skull ?
Lite sportslig kan man faktiskt vara. Åtminstone mer än så på den nivån. Så tycker åtminstone jag eftersom det är första gången Argentina spelar final på 24 år.Fast Arjen är väl bara sur över att de fick stryk. Det om något bevisar väl att argentinarna har spelat bra de med ? Visst de kanske inte haft någon glödande het underhållningsfotboll men de har satt chanserna de fått och varit grymma på straffar.Om de sedan inte varit bra från början så skulle väl inget av lagen heller spela VM ?
Tycker hur som helst att det är rätt lustigt när idrottsutövarna själva som påstår sig älska just idrott går och blir så osportsliga. Visst kan jag sedan förstå brasilianarnas reaktioner efter lagets förlust men lika mycket så förstår jag det inte alls. Det handlar ju trots allt egentligen bara om fotboll men om det blir kravaller på grund av en sådan sak ja då kanske det inte är så konstigt att det ser ut som det gör i delar av världen heller ?
Som allt annat är det dock bara små funderingar från min sida. Tyckte för övrigt också att det var intressant att höra gårdagens karlavagen på Sveriges radio p4- Ämnet var idrott-somliga tyckte det var för lite och andra alldeles för mycket-värst ändå tror jag en var som tyckte man borde ersätta sporten med någon annan kulturform.
Tror att det skulle bli svårt och då tänkte hon nog inte alls på allt gott som idrottsrörelsen faktiskt gör och vill man så kan man faktiskt byta kanal på radion eller tvn. Eller så kan man gå ut i naturen istället för att bara klaga och slå ner på något som ändå gör så mycket bra saker också. Dessutom så är det faktiskt bara VM vart fjärde år och det tror jag att man kan stå ut med. Jag kallar mig inte heller sportfanatiker men jag tycker om att se en del på TV och håller inte med om att där bara visas en sak, snarare väldigt långt ifrån. I år är dessutom ett undantag eftersom VM matcherna går på tider då man faktiskt kunnat vara uppe och se dem. Fast alltid är det väl någon som ska klaga och vara missnöjd. Om jag fick säga det själv skulle jag vilja se mer direktsänd ridsport i SVT men det är väl något man får se i stjärnorna efter..eller så får man slå igång datorn och följa via svt play. Klart det går ju också men det är på något sätt ändå roligare att få se det på TV. Sedan är jag så trött på den här debatten om vad som är sport och inte med. Varför skulle motorsport vara mer idrott än tex ridning ?
Visst man kanske sitter och åker häst från början innan man har lärt sig men sedan är det hårt jobb om man vill lära sig riktigt.oavsett vilken gren inom ridsporten som man valt att satsa på. Sedan är det ju långt ifrån så att alla ryttare vill tävla heller. En del av släktet  nöjer sig med stillsamma skritturer ibland eller kanske man bara vill vara nära och pyssla med hästen. Fast allting handlar ju i grund och botten om kärleken till ett fantastiskt djur. En känsla som jag är övertygad om att de flesta idrottsutövare och vi som tittar på den bär omkring på. Alltså kärleken till sporten.For the love of the game.
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0