Sims 3

Nu så.
Idag har jag spelat Sims 3. Andra dagen i rad jag orkar sitta en längre stund med det. Samtidigt så är det ju skönt att kunna sitta uppe också men helt kvitt från förkylningen är jag inte än och ibland hostar jag till väldigt eller så rinner snuvan. Fast jag har åtminstone inte influensan till skillnad från min mamma och delar av tyskarnas fotbolls lag i VM. Lagom för matchen imorgon :P
Undrar allt hur de kommer att lösa det med sju spelare borta...men på något sätt måste de ju få det att fungera ändå. Nåja nu var det inte om förkylning eller fotboll det här inlägget skulle handla.
I själva verket så ville jag bara passa på att visa upp min nya sim och hennes hus. Satt och spelade lite  förut i veckan när systerns barn var här  och jag fick plötsligt sådan där tokinspiration till att göra ett nytt hus. Ville prova på att göra något lite annorlunda även om det ser väldigt traditionellt ut till det yttre.
Det tog ett tag för mig att klura fram planlösningen på nedervåningen men till sist blev jag riktigt nöjd.
Dock så har hon inte ekonomin än för att kunna skaffa alla möbler men hon har ett MVG i konst på universitetet och hon har en karriär som målare. 
På plan två återfinns just nu bara sovrummet men som ni ser finns det en del utrymme kvar att möblera ändå om jag så vill. Annars får jag krympa loftet och göra rummet mindre men det blev riktigt häftigt med ett loft.
Så man behöver inte alls göra stora hus för att de ska bli fina. Tycker faktiskt att minimalistiskt är snäppet roligare dessutom så försöker jag att inte ge dem några bidrag heller. Det blir roligare att spela då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0