Hamster ute i det gröna!

Halloj, hejsan på er alla glada som kikar in här. Ja hej till alla föresten som snubblat in här av någon anledning. Idag skiner solen igen och det blir bad senare. Nu var det verkligen länge sedan man plaskade i det blå men med sådant här kanonväder som det varit hitills kan det verkligen vara på tiden. Igår var första gången som Meeko fick komma ut. Först i buren och ni må tro att den lilla hamstern gnagde som besatt på gallret för att komma mer ut i det gröna. Min smarta paps kom på att vi kunde ta loss hjulet och ställa burgallret över honom istället . På så vis fick han en försmak av friheten och nog tror jag att han stortrivdes alltid. Han hittade till och med några goda groblad att smaska på dessutom var gräset rena djungeln att göra tunnlar i. Så nu måste jag verkligen träna med den där selen så han kan få gå ut. Har gjort några försök men hitills har han inte gillat det och feg som jag är vill jag inte tjurhålla honom och tvinga på honom den heller. Nej då är det bättre att vänta tills han känner sig lugn med den inne först. Lite tålamod får man ha med de små liven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0